-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13067 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

اگر در دوران نامزدي و عقد نزديكي به فرض صورت نمي گيرد و دو زوج جوان در يك بستر بخوابند كه اين از لوازم زناشويي است اگر غريزه جنسي تحريك شد كه طبيعتاً تحريك خواهد شد چگونه بايد ارضاء شوند؟

در صورتيكه عقد شرعي واقع نشده باشد، دختر و پسر با هم نامحرم بوده و هر گونه رابطه به جز گفتگو در حد ضرورت حرام شرعي مي باشد. اما با اجراي صيغه عقد نكاح شرعي، زن و شوهر در دوران نامزدي نيز حق دارند با رعايت مصالح شرعي و عرفي از همديگر لذت و بهره جنسي ببرند، ولي كاري نكنند كه موجب بي آبرويي مؤمن، و هتك حرمت خانواده طرفين گردد؛ كه در اين صورت مشكلي پيش نخواهد آمد، ان شاء الله.

حتماً شما دوست عزيز كه از تحصيلات ديني نيز برخوردار هستي و احتمالاً برخي متون فقهي را خوانده يا در آينده خواهي خواند مي داني كه لذت جنسي فقط در برقراري رابطه جنسي نيست اگر چنين چيزي بود تفاوتي با ديگر حيوانات وجود نداشت. لابد مي داني كه بيشترين لذت مرد در ديدن است و براي همين جهت است كه زنان بيشتر به آرايش مي پردازند و عروسها به آرايشگاه برده مي شوند و بطور مفصل براي رفتن به حجله آرايش و تزيين مي شوند تا غريزه مرد به صورت كامل ارضاء شود و سفارشاتي كه به مردان و زنان در هنگام معاشرت با يكديگر در متون روايي و دين شده است نيز حاكي از اين امر است كه شما برادر عزيز مي تواني به كتابهايي نظير كتابهايي كه در انتهاي سؤال معرفي شده اند مراجعه كني. تقبيل و بوسيدن، ملاعبه و بازي و محبت كردن و معاشقه و ماليدن پستانها و رانهاي زن توأم با بيان كلمات محبت آميز و عاشقانه و عكس العمل در برابر آن موجب لذت دو طرف مي شود. انزال نيز فقط از طريق برقراري جنسي صورت نمي گيرد بلكه بدون دخول نيز انزال مي تواند صورت گيرد وقتي دو طرف در اوج تحريك قرار گيرند هر دو ارضاء خواهند شد و انزال صورت خواهد گرفت و هيچ نيازي هم به دخول نخواهد بود تا عرف رايج كه دختر تا قبل از ورود به منزل شوهر و شب عروسي همچنان بايد باكره بماند، حفظ شود.شما به هر طريقي كه غريزه جنسي اتارضا شود و لذت ببري و طرف مقابل نيز محظوظ شود منع شرعي ندارد و وجوبي براي دخول نيست البته پس از عروسي چنين وجوبي هست كه شما مي توانيد در كتب فقهي مربوط به حقوق زناشويي مطالعه كني. حتي پس از عروسي نيز اگر بدون مقدمه و آمادگي بخواهي رابطه جنسي برقرار كني هيچكدام حظ و بهره كامل نخواهيد برد در دوران نامزدي هم اگر به اوج آمادگي رسيديد بالاترين لذت را خواهيد برد گر چه انزال از طريق مالش و بوسه و تقبيل و ... صورت گيرد.

توصيه ميكنم كتابهاي زير را بخوان:

1ـ ازدواج مكتب انسان سازي، شهيد دكتر پاك نژاد (2 جلد)

2ـ بهشت خانواده، مرحوم دكتر مصطفوي (2 جلد)

3ـ ايجاد صميميت در زوجين، ب ـ قبادي.



























منابع و مآخذ:

رساله مراجع دوازده گانه

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.